portal managera

referencje o firmie

Pracodawca podczas rozstawania z pracownikiem nie ma obowiązku wystawiania referencji i rzadko kiedy czyni to z własnej inicjatywy. Jako przełożony możemy zatem odmówić wystawienia referencji, szczególnie jeśli miałyby to być informacje mało optymistycznie brzmiące. Z punktu widzenia pracownika warto zwrócić się do pracodawcy z prośbą o wystawienie pisemnych referencji, które czynią bardziej wiarygadnymi informacje zawarte w naszych dokumentach aplikacyjnych. Dobrze jest też jeśli pracownik przedyskutuje z przełożonym temat ewentualnej możliwości kontaktu rekruterów w sprawie uzyskania dodatkowych informacji. Po takiej rozmowie, znacznie zwiększa się szansa na pochlebne opinie się o osiągnięciach pracownika. Możemy wtedy dopisać do CV kontakt referencyjny, w którym zamieścimy imię i nazwisko przełożonego, nazwę jego stanowiska oraz bezpośredni nr telefonu.

 

Jak pisać referencje dla pracownika?

Zwykle referencje wystawia sie pracownikom, którzy zajmowali managerskie stanowiska, wolontariuszom i studentom. Jeżeli decydujemy się na wystawienie referencji, zadbajmy o to aby były dobrze napisane. Często zdarza się, że odchodzący pracownik sam przygotowuje projekt referencji, uzgadniając go z przełożonym. Podpisując taki dokument pamiętajmy, że firmujemy do swoim nazwiskiem, zatem jeśli mam wątpliwości co do jego treści należy ją zmodyfikować.

Rekruterzy mają świadomość, że zawarte w referencjach pozytywne opinie często mijają się z prawdą i niekoniecznie odzwierciedlają rzeczywistość. Stąd nie należy używać górnolotnych sformułowań ani przesadzać z patosem. Treść powinna w sposób prosty ujmować informacje o zakresie odpowiedzialności, pozytywnej ocenie naszych umiejętności (konkretnych), osiągniętych sukcesach, rolach i przyczynieniu się do realizacji konkretnych projektów - najlepiej wymienić je z nazwy lub w dwóch zdaniach opisać. Warto podać na czym naszym zdaniem polegają mocne strony pracownika, jaka jest jego postawa wobec różnych zagadnień natury technicznej, organizacyjnej i społecznej (zasadniczo nie ma zwyczaju aby pisać i jego słabych stronach). Od strony technicznej referencje powinny mieścić się na jednej stronie A4 i powinny być sygnowane przez przełożonego lub zarząd. Zwykle referencje wystawia się na papierze firmowym i potwierdza urzędowymi pieczęciami, choć czasem pojawia się tylko podpis.

Kiepskie referencje - co wtedy?

Może się okazać, że treść wystawionych referencji nie do końca nas satysfakcjonuje. W takim przypadku, jeśli widzimy taką szansę, próbujemy wynegocjować zmianę tej treści na naszą korzyść. Jeśli takie działanie nie wchodzi w grę, nie chwalimy się w CV posiadaniem takich referencji i zapominamy, że kiedykolwiek zostały wystawione. Nie ma sensu przedstawiać rekruterowi dokumentu, który stawia nas w niewłaściwym świetle i może nas pogrążyć

Jak wykorzystujemy referencje o pracowniku?

Im wyższe stanowisko tym większa szansa, że rekruter będzie próbował uzyskać od nas referencje. Należy mieć swiadomość, że rekruterzy często kontaktują się również bezpośrednio z byłym pracodawcą. Pomimo, że formalnie firmy nie powinny udzielać informacji na nasz temat bez uzyskania naszej zgody, to szereg informacji dostaje się w ręce rektuterów. Śledztwo na temat apikującego pracownika może być prowadzone w internetowych portalach a czasem nawet przez firmy zajmujące się wywiadem gospodarczym. Wszystko zależy od "kalibru" stanowiska.

Przykładowe referencje dla pracownika - wzór

"Torba z Kangura" Sp. z o.o zaświadcza, że Pan Zdzisław Bąkalski, w okresie od 1 wrześnie 1939 do 8 maja 1945 był zatudniony w spółce na stanowisku "Główny nosiciel". Do podstawowych obowiązków Pana Zdzisława należało :

- zapewnienie spranego i efektywnego funkcjonowania działu transportu,

- tworzenie i monitoring realizacji planów działań na środkach transportu,

- nadzór nad aktualizacj a i wdrożeniem technicznych standardów obsługi klienta,

- koordynacja przygotowania analiz, ekspertyz i rozliczenia wzkaźników ekonomicznych,

- nadzór nad systemem lokalizacji floty transportowej,

 

Na stanowisku Głównego nosiciela Pan Zdzisław raportował bezpośrednio do Dyrektora Technicznego. Jako manager odpowiadał za powyższy zakres obowiązków dla wszystkich odziałów spółki na terenie Polski.

Pan Zdzisław jest osobą samodzielną i zaangażowaną w pracę jak i w życie firmy. Ze swoich zadań służbowych wywiązywał się zgodnie z oczekiwaniami, dobrze sprawdzał się realizując zadania wymagające indywidualnego zaangażowania, potafił również wspierać pracowników przy realizacji wspólnych celów. W czasie realizacji projektu związanego z wdrażaniem nowych rozwiązań logistycznych odegrał kuczową rolę jako lego lider, dzięki czemu projekt zakończył się sukcesem.

Pan Zdzisław jest osobą odpowiedzialną i sumienną a doświadczenia chętnie wykorzystuje jako okazję do rozwoju osobistego. Jest osobą ambitną, chętnie podnoszącą swoje kwalifikacje. W czasie pracy wykorzystał wiele możliwości na ich zdobycie.

Jestem przekonany, że Pan Zdzisław jest osobą, która sprosta wymagającym zadaniom i spełni oczekiwania najbardziej wymagającego pracodawcy.

W razie potrzeby z przyjemnością udzielę dokładniejszych informacji na jego temat.

 

Z poważaniem,

Cezary Wrak

Dyrektor Techniczny

"Torba z Kangura" Sp. z o.o

tel. 666 666 666 

Referencje dla firmy - wzór 1

Golec S.A. pragnie wyrazić swoją pozytywną opinię na temat współpracy z firmą Giewont Sp. z o.o., ul. Nad rzeczką 1, 666-666 Czarny Dunajec. Firma ta jest naszym partnerem w ramach realizacji usług transportowo-logistycznych w zakresie:

- transportów międzynarodowych i krajowych samochodami od 1 do 24 ton, w eksporcie na terenie DE, FR, ES, TR, BG

- realizacji dostaw ekspresowych i ściśle terminowych

- transportów ponadgabarytowych i specjalistycznych,

- organizacji i pomocy w rozwiązaniu logistycznych zagadnień.

Współpracując z nami, firma Giewont Sp. z o.o. udowodniła, że jest sprawdzonym, rzetelnym i godnym zaufania przewoźnikiem i zasługuje w pełni na rekomendacje jako profesjonalny partner w realizacji procesu dostaw.

Współpracę z Giewont Sp. z o.o. możemy szczerze podsumować jako udaną i godną polecenia.

 

Referencje dla firmy - wzór 2

Chcemy ?wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Giewont Sp. z o.o.. z siedzibą w Czarnym Dunajcu. Nasza współpraca trwa już ponad rok. Podstawą kontaktów z Firmą Giewont Sp. z o.o. jest rzetelność, fachowość, które połączone są z osobistym zaangażowaniem we współpracę oraz wyczuleniem na indywidualne potrzeby Klienta. Usługi świadczone są zawsze ku naszemu zadowoleniu, terminowo i bez zastrzeżeń, z zachowaniem należytej zawodowej staranności. Dzięki temu Firma zyskała u nas bardzo dobrą opinię pozwalającą polecić ją jako sprawdzonego Partnera.

Do wyboru Firmy Giewont Sp. z o.o. spośród tak szerokiego zakresu firm o podobnym charakterze działalności, skłoniły nas nie tylko względy praktyczne jak oferowana przez Fracht wysoka jakość usług, ale co ważniejsze, szerokie zrozumienie naszych potrzeb jako Klienta, miła oraz kompetentna obsługa, profesjonalizm, rzetelność kadry pracowniczej. To wszystko stanowi doskonałą wizytówkę Firmy.

Z ogromną przyjemnością możemy polecić usługi świadczone przez Giewont Sp. z o.o. szczególnie tym, którzy poszukują solidnego Partnera do współpracy. 

audyt1

  • 1
  • 2
Poprzedni Następny

Piszemy list motywacyjny

Piszemy list motywacyjny

Jak sama nazwa wskazuje, list motywacyjny ma za zadanie przekonanie potencjalnego pracodawcy do tego, że właśnie nasza kandydatura jest jedynie...

Zasada Pareto - oszczędzamy zasoby

Zasada Pareto - oszczędzamy zasoby

Stosowanie Zasady Pareto, zwanej również regułą 80/20, ma wielki potencjał w zakresie oszczędności czasu przy realizacji celów. Metoda jest prosta...

Jak motywować pracowników

Jak motywować pracowników

Organizacja oraz pracownicy mogą znajdować się na różnym etapie rozwoju. Na motywację należy spojrzeć pod kątem sytuacji biznesowej oraz grupy...

Jak napisać skuteczne CV

Jak napisać skuteczne CV

Życiorys zawodowy, zwany popularnie Curriculum Vitae (CV), to zestawienie wszystkich istotnych informacji dotyczących kandydata, jego osiągnięć i zainteresowań. Właściwe wytypowanie...

Lean Management - kultura czy narzędzia

Lean Management - kultura czy narzędzia

Lean manufacturing jest rodzajem strategii zarządzania firmą, opierającą się na dostarczaniu klientom produktów i usług, odpowiadających ich oczekiwaniom, przy jednoczesnym...

Zarządzanie zmianami w organizacji

Zarządzanie zmianami w organizacji

Żyjemy w bardzo intensywnie rozwijającym się otoczeniu. Wszystko wokół, czy tego chcemy czy nie, podlega nieustannym modyfikacjom. Pojawiające się możliwości...

Informacja zwrotna - feedback

Informacja zwrotna - feedback

Posługiwanie się informacją zwrotną jest kluczową umiejętnością interpersonalną oraz podstawowym narzędziem managera, który chce skutecznie wpływać na postawy pracowników. Jest...

Piszemy referencje

Piszemy referencje

Pracodawca podczas rozstawania z pracownikiem nie ma obowiązku wystawiania referencji i rzadko kiedy czyni to z własnej inicjatywy. Jako przełożony...

Piszemy opinię o pracowniku

Piszemy opinię o pracowniku

Konieczność przygotowania opinii na temat pracownika w codziennych obowiązkach managera pojawia się nader często. Od strony formalnej, dokument przechodzi zwykle...